2 Replies - 1788 Views - Last Post: 14 December 2013 - 08:43 AM Rate Topic: -----

#1 katze  Icon User is offline

• New D.I.C Head

• View blog

500 - Interner Serverfehler - Problem bei der gesuchten Ressource.

Posted 08 December 2013 - 03:14 AM

German
-------------------

ich habe vom alten win srv 2003 auf win srv 2008 migriert. Nun bekomme ich bei der Homepage mit asp folgende Meldung:

Meldung am Browser

500 - Interner Serverfehler - Problem bei der gesuchten Ressource. Problem bei der gesuchten Ressource. Sie kann nicht angezeigt werden.

Meldung im EventLog (Windows)

Fehler: Fehler bei der Initialisierung des permanenten Vorlagencaches für den Anwendungspool "Homepage". Ursache: Es konnte kein Cacheunterverzeichnis für den Anwendungspool erstellt werden. Möglicherweise weisen die Daten weitere Fehlercodes auf.

Datei /Dateiformat

Die anderen Datei Formaten:
htm
php
php mit Datenbank (mysql / mssql / odbc)

neue asp dateien welche ohne datenbank anbindung sind, funktionieren einwandfrei. nur die asp datei, welche ich vor 7-8jahren mit frontpage erstellt habe, geht nicht mehr.
was muss ich machen, dass ich auch diese datei wieder verwenden kann?
ich arbeite nun mit expression web2 und dort habe ich nirgends gefunden, wie ich datenbanken anbinden kann und danach die felder in meine seite einfügen kann. ich möchte wenn es geht nicht, die alte aps datei umschreiben zu müssen.
oder ist es gescheiter diese umzuschreiben? wenn ja werde ich sie auf php umschreiben.

====================================

english
------------
I have migrated from the old win srv 2003 to win srv 2008. Now I get to the home page with asp following message:

Message on the browser
500 - Internal Server Error - problem with the requested resource. Problem with the requested resource. You can not be displayed.

Message in the Event Log (Windows)
Error: Template Persistent Cache initialization for the application pool "Homepage". Cause: It was not a cache subdirectory for the application pool to be created. Possibly, the data for other error codes.

File / File Format
The other file formats:
htm
php
php with database (mysql / mssql / odbc)

new asp files that no database connections are working properly. only the asp file which I have created 7 8jahren with front page no longer works.

what do I have that I can also use this file again?
I have been working with expression web2 and there I have never found how I can connect databases and then the fields can fit into my side. I would like if it is not to have to rewrite the old aps file.
or is it wiser to rewrite this? if so I'll rewrite it to php.

Is This A Good Question/Topic? 0
  • +

Replies To: 500 - Interner Serverfehler - Problem bei der gesuchten Ressource.

#2 trevster344  Icon User is offline

• The Peasant
  • member icon

• View blog

Re: 500 - Interner Serverfehler - Problem bei der gesuchten Ressource.

Posted 11 December 2013 - 09:37 PM

Is the application in the root of a directory, or a subdirectory? If in the root, check your iis settings, and if in a subdirectory enable the folder as an application.
Was This Post Helpful? 0
  • +
  • -

#3 katze  Icon User is offline

• New D.I.C Head

• View blog

Re: 500 - Interner Serverfehler - Problem bei der gesuchten Ressource.

Posted 14 December 2013 - 08:43 AM

I create a separate directory for each website and then link this in iis7.
what I have found out is the other aps files work, which have no connection to a database. but sobadl is a connection to a database, comes this message.
Was This Post Helpful? 0
  • +
  • -

Page 1 of 1