The Osi Model

no idea where to post this question...

  • (2 Pages)
  • +
  • 1
  • 2

26 Replies - 10418 Views - Last Post: 27 October 2008 - 04:59 PM

#1 Reflex Life  Icon User is offline

  • D.I.C Regular

Reputation: 0
  • View blog
  • Posts: 350
  • Joined: 20-July 02

The Osi Model

Posted 05 September 2003 - 10:01 AM

aiet i have no idea where to post this question so i just threw it up in here.
does anyone know of a good OSI thing... the OSI model is:
Application
Presentation
Session
Transport
Network
Dada Link
Physical

the only thing i can come up with is:
All
Pot
Smokers
Twist
New
Dope
perfectly

and well.. .my professor for my cisco class really doesn't like it all that much haha :lol: but anyway, do yall have any better ideas like this to help remember the order of the OSI?

This post has been edited by Reflex Life: 05 September 2003 - 10:03 AM


Is This A Good Question/Topic? 0
  • +

Replies To: The Osi Model

#2 Thorian  Icon User is offline

  • Pirate Medic
  • member icon

Reputation: 22
  • View blog
  • Posts: 5,904
  • Joined: 06-June 02

Re: The Osi Model

Posted 05 September 2003 - 11:42 AM

aps transmit no don't ping

A.P.S = Acronym sorry
Was This Post Helpful? 0
  • +
  • -

#3 Reflex Life  Icon User is offline

  • D.I.C Regular

Reputation: 0
  • View blog
  • Posts: 350
  • Joined: 20-July 02

Re: The Osi Model

Posted 05 September 2003 - 12:56 PM

there needs to be 7 :(
Was This Post Helpful? 0
  • +
  • -

#4 Thorian  Icon User is offline

  • Pirate Medic
  • member icon

Reputation: 22
  • View blog
  • Posts: 5,904
  • Joined: 06-June 02

Re: The Osi Model

Posted 05 September 2003 - 01:18 PM

Thorian, on Sep 5 2003, 12:42 PM, said:

aps transmit no don't ping

A.P.S = Acronym for Application Presentation Session (your software)
Was This Post Helpful? 0
  • +
  • -

#5 Reflex Life  Icon User is offline

  • D.I.C Regular

Reputation: 0
  • View blog
  • Posts: 350
  • Joined: 20-July 02

Re: The Osi Model

Posted 05 September 2003 - 02:25 PM

ah, nicley done B)
Was This Post Helpful? 0
  • +
  • -

#6 supernova333  Icon User is offline

  • D.I.C Addict

Reputation: 4
  • View blog
  • Posts: 590
  • Joined: 12-March 02

Re: The Osi Model

Posted 05 September 2003 - 02:26 PM

Alligator, please stop touching nick's dad's poop
Was This Post Helpful? 0
  • +
  • -

#7 MarkoDaGeek  Icon User is offline

  • Dirty Technophile
  • member icon

Reputation: 11
  • View blog
  • Posts: 11,158
  • Joined: 13-October 01

Re: The Osi Model

Posted 05 September 2003 - 02:32 PM

i like that one
Was This Post Helpful? 0
  • +
  • -

#8 Reflex Life  Icon User is offline

  • D.I.C Regular

Reputation: 0
  • View blog
  • Posts: 350
  • Joined: 20-July 02

Re: The Osi Model

Posted 06 September 2003 - 06:58 AM

supernova333, on Sep 5 2003, 03:26 PM, said:

Alligator, please stop touching nick's dad's poop

hahaha vnice thats a pretty easy one to remember :lol:
Was This Post Helpful? 0
  • +
  • -

#9 MarkoDaGeek  Icon User is offline

  • Dirty Technophile
  • member icon

Reputation: 11
  • View blog
  • Posts: 11,158
  • Joined: 13-October 01

Re: The Osi Model

Posted 01 October 2003 - 03:28 PM

yeah , so sorry to dig up a old topic but i learned a good one from the cisco course im taking at CCC,
All
People
Smash
Trash
Not
Data
Packets

it's gay , but very cetchy
Was This Post Helpful? 0
  • +
  • -

#10 Trakker  Icon User is offline

  • A$$hole Extraordinaire.
  • member icon

Reputation: 13
  • View blog
  • Posts: 2,386
  • Joined: 06-June 01

Re: The Osi Model

Posted 02 October 2003 - 03:41 PM

i know it's backwards, but it works

Please Do Not Throw Sexy Porn Away

:)
Was This Post Helpful? 0
  • +
  • -

#11 Reflex Life  Icon User is offline

  • D.I.C Regular

Reputation: 0
  • View blog
  • Posts: 350
  • Joined: 20-July 02

Re: The Osi Model

Posted 02 October 2003 - 08:11 PM

:lol: knowing you mark.. only you could come up with somthing like that.
Was This Post Helpful? 0
  • +
  • -

#12 Trakker  Icon User is offline

  • A$$hole Extraordinaire.
  • member icon

Reputation: 13
  • View blog
  • Posts: 2,386
  • Joined: 06-June 01

Re: The Osi Model

Posted 03 October 2003 - 06:37 AM

i didn't come up with it, i don't even use it lol

i just memorized it the way its supposed to be
Was This Post Helpful? 0
  • +
  • -

#13 Reflex Life  Icon User is offline

  • D.I.C Regular

Reputation: 0
  • View blog
  • Posts: 350
  • Joined: 20-July 02

Re: The Osi Model

Posted 03 October 2003 - 08:52 AM

yeah....
the OSI is soooooo huge.... i hate it, so much shit in it that u have to memorize <_<
Was This Post Helpful? 0
  • +
  • -

#14 sontek  Icon User is offline

  • D.I.C Regular
  • member icon

Reputation: 8
  • View blog
  • Posts: 283
  • Joined: 13-September 01

Re: The Osi Model

Posted 08 December 2003 - 09:30 PM

well.. i'm 2 months behind ya, but when I was in high school taking the cisco class we made this song:
http://gentew.datama...et/osimodel.mp3
Was This Post Helpful? 0
  • +
  • -

#15 MarkoDaGeek  Icon User is offline

  • Dirty Technophile
  • member icon

Reputation: 11
  • View blog
  • Posts: 11,158
  • Joined: 13-October 01

Re: The Osi Model

Posted 10 December 2003 - 11:00 AM

the OSI is allllllll about networking...

Moved.
Was This Post Helpful? 0
  • +
  • -

  • (2 Pages)
  • +
  • 1
  • 2